Σερβία Βελιγράδι

Προγραμματίσαμε λοιπον ενα ταξιδάκι στο Βελιγράδι οδικώς και παμε να δουμε την προετοιμασία μας. Θα παμε 2 αυτοκινητα με 2 οικογένειες των 4 ατόμων η μια.

Προετοιμασία
Κλεισιμο Καταλύμματος για 4 διανυκτερεύσεις περίοδος απο 28 Δεκ εως 1 Ιανουαρίου 2018.
Απο Booking το Centra Park Residence στο οποίο ειχαμε μείνει το 2016 δεν βρηκαμε διαθεσιμότητα αλλα το προτείνουμε
Ετσι κλεισαμε στο Hotel Elegance με πρωινό στην τιμή κοντα στα 210 και για τα 4 βράδια για τετράκλινο μια χαρα.
Η παρέα μας εκλεισαν μεσω airbnb πλατφορμας στο Adventure Shelter on the river - Apartment 2  το οποίο ειναι πλωτό ξενοδοχείο πανω στον Δούναβη. Με πρωινό η τιμη εκει κοντα 210. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να κλεισουμε μαζί καθως ειχε μονο ενα.

Το ταξίδι μας οπως ειπαμε θα ηταν οδικώς οπότε η προετοιμασία του αυτοκινήτου σημαντική.
Service Οπωσδήποτε και οτι αλλο προκύψει.

Μεσα απο την ιστοσελιδα viamichelin.com μπορούμε να βρούμε και το δρομολογιο αλλα και το κόστος πανω κατω των καυσίμων που θα χρειαστούμε για το ταξίδι μας. Βαζουμε αριστερα την πολη εκκίνησης το Βελιγράδι ως τερματισμό και ενδιαμεσα θελουμε να παμε απο Χασκοβο Βουλγαρίας για να μην μας παει απο επαρχιακους δρομους. Μπορουμε ποιο κατω να επιλεξουμε το αυτοκινητο μας και το μοντελο ακριβως αν ειναι diesel η βενζίνη και περιπου το κοστος του λιτρου στο καυσιμο μας. Οποτε παταμε search και μας βγαζει απο διπλα το δρομολογιο μας αλλα και ποιο κατω απο τον χαρτη την ωρα που θα κανουμε τα χιλιομετρα και το κόστος για να παμε σε καυσιμο. Δεν υπολογιζει διοδια και αλλα εξοδα. Μια καλη λυση οταν κανουμε ταξίδι με αυτοκινητο.

σημειώσεις επισκεπτών για προτάσεις

1η μερα ταξίδι και Βελιγράδι μεσημερι της επόμενης

Αυπνοι τελείως καθως απο την υπερένταση δεν μπορέσαμε να κοιμηθούμε φυγαμε νύχτα απο Κομοτηνή στις 5 το πρωι. Δυο αυτοκινητα παρέα με walkie talkie για να εχουμε μια αμεση επικοινωνία αν οτιδήποτε συμβεί.
Αφού περάσαμε τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα και αναζητήσαμε να βγαλουμε βινιέτα δεν υπήρχε κανείς υπάλληλος, προχωρήσαμε για Κιρκοβο και τον δρομο για Κίρτζαλι - Χασκοβο και απο εκει μετα απο το Χάσκοβο θα ανεβαίναμε την εθνική οδο που συνδέει το Σβιλεγκραντ με την Σόφια. Περασαμε εξω απο Φιλιπούπολη και φτάσαμε Σόφια το πρωι στις 10 όπως υπολογίζαμε (Κομοτηνή Σόφια 5 ώρες περίπου). Φυσικα με ενδιαμεσες στάσεις για ξεκούραση τουαλετα και φαγητο φτάσαμε στα σύνορα Βουλγαρίας Σερβίας.
Τα αυτοκινητα ευτυχως λιγοστα περάσαμε αμέσως. Αμέσως μετα μεσα απο μια πανέμορφη διαδρομή περάσαμε τα τέμπη της Σερβίας με τούνελ και γέφυρες δίπλα στο ποτάμι. Χαρακτηριστικό ειναι οτι και εδω εχουν Αγ. Παρασκευή.
Μετα απο περίπου 2 ώρες φτάσαμε Νις όπου εκει πλέον πήραμε τον δρόμο που ερχεται απο τα Σκοπια. Ηταν η πρωτη φορα που βρήκαμε διόδια. Τα διόδια στην Σερβία ειναι με την χιλιομετρική απόσταση. Πληρωσαμε αρχικα ενα μικρό ποσο κοντα στα 2.5 ευρω και μετα στα επόμενα πηραμε χαρτάκι απο αυτοματο μηχανημα οπου στην εξοδο για Βελιγραδι πληρωσαμε 8 ευρω. Το καλο ειναι οτι παιρνουν και πιστωτικες και χρεωστικες καρτες.
Η διαδρομή μετα το Νις τιποτα το ιδιαίτερο με χωράφια δεξια και αριστερα και μετα την Σοφια ειχαμε μπει σε ενα σύνεφο το οποίο μας ταξίδεψε εως το Βελιγραδι. Η ατμόσφαιρα μουντή και αδιάφορη μπαινοντας στο Βελιγράδι....λιγο μας δυσαρέστησε η εικόνα αρχικά.

Αφού φτάσαμε στο Βελιγράδι μετα απο 10ωρο ταξίδι με τις στάσεις κατευθυνθήκαμε να βρούμε τα ξεονδοχεία και να ξεκουραστουμε λιγάκι για να βγούμε ξανα το απογευματάκι.
Το ενα ξενοδοχείο ηταν πλωτό πανω στον Δούναβη λιγο παλιο σε κατασκευή το πλοιαριο αλλα οκ μεσα ήταν πολυ καλα ειδικα το δωμάτιο. Το αλλο απο την απεναντι πλευρα της πόλης περνώντας την γέφυρα ήταν καλύτερο καθως ηταν κανονικό ξενοδοχείο και ειχαμε και πρωινο εξαιρετικό.
Το πρωτο απόγευμα λοιπον αφού βρεθήκαμε οι δυο παρέες (οπως ειπαμε 2 τετραμελής οικογένειες) ανεβήκαμε απο το πλωτο ξενοδοχείο προς το καστρο Kalemegdan και περάσαμε μεσα απο αυτο.
Πραγματικά ενα απο τα μέρη που αξίζει να επισκεφθει κανείς ειναι αυτο το κάστρο με το δασος μεσα του. Ενα πάρκο μεγάλο σε έκταση όπου δεσποζει πανω στο λοφο και απο εκει φαίνονται η συμβολή των δύο ποταμών Σάβου και Δούναβη με όμορφα τειχοι, αλλα και αλλα σημεία ενδιαφέροντος, όπως εκκλησίες ορθόδοξες, Πολεμικο μουσείο, ζωολογικό κήπο, μπαρ καφε και φυσικα το αγαλμα του Victor το οποίο ειναι αφιερωμένο στους συμμάχους κατα τον 1ο παγκόσμιο πόλεμο.
Περνωντας λοιπον μέσα απο το κάστρο και το πάρκο βγηκαμε στην Kneza Michailova τον κεντρικο πεζόδρομο του Βελιγραδίου. Ενας τεράστιος πεζόδρομος με καφε, μπαρ , μαγαζιά με ρουχα παπούτσια, street food, εμπορικά κέντρα.
Αποφασίσαμε να παμε για φαγητό στο εμπορικό κέντρο που ειναι στην αρχή του πεζόδρομου όπου και φαγαμε σε πιτσαρία. Η πιτσα δεν ηταν κατι ιδιαίτερο. Η μακαρονάδες τους ομως ηταν εξαιρετικές.
Αφού καναμε μια βολτα στην Kneza Michailova αποφασίσαμε να παμε νωρίς για υπνο καθώς ειμασταν κουρασμένοι απο το ταξίδι.

2η μέρα καιρός συνεφιά και βροχή κατα διαστήματα

Ξυπνώντας το επόμενο πρωι απογοητευμένοι είδαμε τον καιρο βροχερό. Μια ψιλοψιχάλιζε μια έβρεχε. Λίγο απογοητευτήκαμε αλλα δεν πτοηθήκαμε
Κατεβηκαμε κατω πηραμε το πρωινο μας και βουρ για γυρα.

Βρεθήκαμε με την παρέα μας και αφού καναμε μια βολτα μεσα στο παρκο και το κάστρο του Kalemegdan πηγαμε στον ζωολογικό κήπο, ο οποίος βρισκεται μέσα στο Πάρκο.
Πραγματικά η επίσκεψη μας αποζημίωσε. Τα ζώα πολλά και σπάνια, όπως το λευκό λιοντάρι, η τιγρη της Βεγγάλης, αλλά και λεοπάρδαλη, Ελέφαντας, Λύκοι, Ϋαινες, και άλλα πάρα πολλά είδη έκαναν την πρώτη μερα μας να περάσουμε αρκετή ωρα μεσα στο πάρκο. Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν πάρα πολύ όπως ηταν αναμενόμενο.

Μετα είπαμε να πιουμε ενα καφεδάκι παραδίπλα στον ζωολογικο με θέα εξαιρετική τον Δούναβη και Σάβο ποταμο. Οντως η θέα εκπληκτική αν και ο καιρός μας το χαλούσε λιγο καθως ηταν μουντός και μια καταχνια υπήρχε σε όλη την ατμόσφαιρα.

Περπάτημα κατόπιν μεσα στο Βελιγράδι και παλι στον γνωστό πεζόδρομο και οχι μονο.